موتور وانت پیکان با سیستم S2000
تعمیر و بازسازی کامل به همراه ارتقاء دوام کاری
موتور مذکور بصورت خاموش به ما تحویل داده شد با ایراد خاموشی و قاطی شدن آب و روغن شدید.
در برسی به عمل آمده مشخص گردید واشر سرسیلندر موتور خودرو دچار سوختگی شده و آب وارد کارتل خودرو گردید. روغن موتور بعلت ترکیب با آب لخته شده و در نتیجه به اویل پمپ فشار شدیدی وارد شده است.
اویل پمپ آسیب کلی دیده بود و در نتیجه نرساندن روانکننده به میلنگ، یاتاقانها ذوب شده و موتور قفل گردیده بود.
با هماهنگی و بحث با صاحب خودرو تصمیم به تعمیر کامل موتور گرفته شده.
بعد از باز کردن موتور از روی خودرو برای درک علت اصلی آسیب به خودرو، سیستم خنک کننده خودرو برسی شد که در نتیجه مشخص گردید قفل کردن ترموستات عامل افزایش حرارت موتور و سوزاندن واشر سرسیلندر بوده است.
موتور بصورت کلی باز شد و بعد برسی و تست قطعات عملیات تعمیر و تنظیم موتور شروع شد.
با ارجاع به تراشکاری مورد قبول ما و صاحب خودرو میلنگ تراش داده شد و یکی از شاتونها تعویض گردید.سیلندر موتور بعد برسی سایش و اندازه گیری، هاشور کاری گردید.
در ادامه تمامی قسمتهای موتور با دقت و وسواس تمیزکاری و شستوشو گردید. پیستونهای نو همراه با رینگ با کیفیت فدرال موتورز بر روی موتور مونتاژ گردید.
لیست قطعات تعمیر یا تعویض شده:
- میلنگ
- تراش فلای ویل
- شاتونها
- یاتاقانهای ثابت و متحرک
- سیلندر موتور
- پیستونها به همراه گژن پین و رینگ
- اویل پمپ
- فیلتر روغن
- زنجیر سفت کن
- بوشهای میل بادامک
- آب بندی سوپاپها
- تعویض دو عدد از اسپکها به همراه تایپیت مربوطه
- تعویض سه عدد از پیچهای سرسیلندر
- ترموستات
- کلیه واشرها (واشرجات!)
- کلیه کاسه نمدها (کاسه نمدجات!)
- پولی موتور و سرسیلندر
- ...
در نهایت با استفاده از ابزار اندازه گیری باکیفیت و دقیق موتور با اندازه مناسب و گشتاور دقیق بسته شد. نتیجه کار فوق العاده خوب و مورد رضایت مشتری بود.
ما برای تعمیر موتور و گیربکس عجله نمیکنیم و زمان کافی صرف درست انجام دادن کار میکنیم.