مبدل گشتاور یا تورک کانورتر:
وظیفه تغییر سرعت و انتقال گشتاور از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. به صورت خودکار عمل می کند و در هنگام تغییر سرعت، گشتاور مورد نیاز برای سرعت جدید را تطبیق میدهد. این عمل باعث افزایش راندمان و کارایی خودرو می شود و به راننده اجازه می دهد که بدون دخالت دستی، از سرعت های مختلف استفاده کند.
پمپ روغن یا اویل پمپ:
عملکرد اصلی اویل پمپ ایجاد فشار، جابجایی و چرخش روغن در سیستم گیربکس می باشد.
چرخ دنده سیاره ای:
وظیفه آن انتقال نیرو و تغییر سرعت استفاده میشود. چرخ دنده سیاره ای با استفاده از یک مکانیزم پیچ و مهره کار می کند. این قطعه از یک چرخ دنده مرکزی و یک حلقه دنده تشکیل شده که این اجزا به گونه ای به هم متصل هستند که با تغییر سرعت و جهت چرخش هر یک از آنها، سرعت خروجی گیربکس تغییر پیدا می کند.
کلاچ:
این قطعه نقش مهمی را در انتقال گشتاور و تغییر سرعت در گیربکس ایفا می کند. در واقع گیربکس اتوماتیک دارای یک سیستم کلاچ هیدرولیک یا الکترونیکی است که وظیفه انتقال گشتاور و سرعت را بر عهده دارد
شفت خروجی:
شفت خروجی نقش حساسی را برعهده دارد. وظیفه اصلی شفت خروجی، انتقال نیرو و جابجایی گشتاور از گیربکس به چرخها است
باند ترمز:
باند ترمز جزو قطعاتی می باشد که در فرآیند تغییر سرعت و توقف خودرو از آن استفاده می شود.
فیلتر روغن:
پاک سازی روغن داخل گیربکس از ذرات جامد معلق
سلکتور تعویض دنده:
سلکتور تعویض دنده به راننده امکان تغییر دنده های مختلف را می دهد. سلکتور تعویض دنده به صورت دستی یا اتوماتیک قابل کنترل است و شما می توانید به کمک این قطعه سرعت خودروی خود را کنترل کنید.
دنده دیفرانسیل:
این قطعه نیرو را میان چرخ ها به شکل یکسان توزیع نموده و مانع از سایش سایر قطعات گیربکس می شود. دیفرانسیل همچنین به عنوان یک ترمز محدود کننده یا یک دستگاه کنترلی عمل می کند که به چرخ ها اجازه می دهد تا با سرعت های مختلف حرکت کنند.
ساعت گیربکس:
این قطعه عملکرد پیچیده ای را دارد. خرابی قطعه مذکور می تواند مشکلات زیادی را در عملکرد گیربکس های اتومات به وجود آورد. وظیفه اصلی ساعت گیربکس اتوماتیک، تنظیم زمان تعویض دنده ها در گیربکس است. ساعت گیربکس اتوماتیک عملکرد گیربکس را تنظیم می کند تا بهترین توان و عملکرد خودرو را فراهم نماید.
کامپیوتر گیربکس:
این قطعه قدرت موتور و مصرف سوخت را پردازش کرده و به عنوان مغز متفکر در گیربکس های اتوماتیک شناخته می شود.
توربین گیربکس اتوماتیک:
توربین گیربکس اتوماتیکاین قطعه گیربکس و موتور را به یکدیگر متصل می نماید. توربین گیربکس اتوماتیک نیروی لازم را از موتور خودرو تامین کرده و حرکات چرخشی پمپ را تسریع کند. وظیفه اصلی توربین گیربکس اتوماتیک، تنظیم فشار مایع هیدرولیکی در گیربکس است
پوسته گیربکس اتوماتیک:
پوسته گیربکس اتوماتیک از آلومینیوم تشکیل شده و مقاومت زیادی را در برابر حرارت بالا دارد. پوسته ی مذکور تمام اجزای مربوط به گیربکس را در دل خود جای داده است.